ZGŁOSZENIE WYCINKI DRZEW
I.PODSTAWA PRAWNA:
art. 83f ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2016, poz. 2134 z późn. zm.)
II. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Referat Rolnictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska - I piętro pokój nr 4 ; tel.81 – 822 50 42
III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Kancelaria - pokój nr 6
IV. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Postępowanie administracyjne wszczyna się na zgłoszenie strony. Pracownik Urzędu Miejskiego w Urzędowie przeprowadzi oględziny w terminie 21 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Po przeprowadzonych oględzinach Burmistrz w terminie 14 dni od daty oględzin może wnieść sprzeciw w drodze decyzji administracyjnej.
- Brak sprzeciwu w wyznaczonym terminie oznacza zgodę na usunięcie drzewa.
V. INNE INFORMACJE:
Od obowiązku zgłoszenia zamiaru usunięcia / uzyskania zezwolenia na usunięcie zwolnione są:
1. drzewa, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
a) 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
b) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
c) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew;
2. krzewy rosnące w skupisku, o powierzchni do 25 m2;
3. krzewy na terenach pokrytych roślinnością pełniącą funkcje ozdobne, urządzoną pod względem rozmieszczenia i doboru gatunków posadzonych roślin, z wyłączeniem krzewów w pasie drogowym drogi publicznej, na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz na terenach zieleni.
4. drzewa owocowe, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni;
5. drzewa lub krzewy usuwane w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania rolniczego;
6. drzewa lub krzewy na plantacjach lub w lasach w rozumieniu ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach.